Tuesday, February 16, 2016

Dalam Tahajudku *

Tersirat satu nama dalam benakku
Dalam jalan yang telah hilang
Ingin sesekali menjumpainya
Namun tak lekas jua

Diri duduk bersimpuh penuh sesal
Melepas semua dosa yang melekat dalam diri

Semua manusia terlelap dalam mimpinya
Hanya terbayang satu alasan
Yang mungkin membuat menjadi kuat
Dalam tahajudku, aku menitipkan salam
Mengangkat kedua tangan
Menundukkan kepala seraya berucap

Aku titip salam dalam doaku
Di sepertiga malam disaat semua terdiam
Hanya ada kamu dan aku
Menikmati waktu yang akan hilang
Saling memanggil mesra
Aku sangat membutuhkan
Segala dan semua untuk yang terbaik

Sesuatu yang tak mudah
Diri ini hanya bisa membayangkan
Dalam malamku untukmu
Disetiap doa terselip namamu

Bukan sesuatu yang mudah goyah
Bukan alasan untuk pergi jauh
Dalam tahajudku, aku menitip rindu untukmu

0 comments:

Post a Comment